این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم Alien: Romulus، فیلم The Silent Hour و انیمیشن The Wild Robot بپردازیم.

فرنچایزهای سینمایی از گذشته تا به امروز جایگاه ویژه‌ای در بین مخاطبان دارند و برخی از این فرنچایزها نیز توانستند طرفداران بسیار زیادی را در نسل‌های مختلف به خود جلب کنند. فرنچایز «بیگانه» نیز یکی از همین فرنچایزها به شمار می‌رود که از گذشته تا به الان آثار مختلفی در آن عرضه شده و هر کدام جذابیت‌های خاص خودشان را داشتند. جدیدترین اثر این مجموعه نیز فیلم Alien: Romulus است که بیشتر از آن خواهیم گفت.

در این مطلب از سری مطالب «آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم» قرار است به معرفی فیلم The Silent Hour بپردازیم، فیلمی بسیار جذاب و جالب‌توجه که با هنرنمایی جوئل کینامن در نقش شخصیت اصلی داستان است. علاوه بر آن نیز از انیمیشن The Wild Robot خواهیم گفت، انیمیشنی که جدیدترین اثر ساخته شده توسط استودیو انیمیشن سازی دریم‌ورکس به شمار می‌رود و توانسته تحسین منتقدان و بینندگان را کسب کند.

فیلم Alien: Romulus

فیلم alien romulus
فیلم Alien: Romulus

عوامل سازنده: فیلم سینمایی «بیگانه: رومولوس» اثری در ژانر ترسناک و علمی تخیلی به شمار می‌رود که سکان کارگردانی آن را فده آلوارز در دست داشته و فیلم‌نامه آن را نیز خود فده آلوارز به همراه رودو سایاگوئس نوشته است. این اثر سینمایی بخشی از مجموعه فیلم‌های «بیگانه» به شمار می‌رود و اتفاقات آن بین فیلم اول محصول سال ۱۹۷۹ و فیلم Aliens محصول سال ۱۹۸۶ میلادی جریان دارد.

داستان و بازیگران: فیلم سینمایی «بیگانه: رومولوس» با هنرنمایی کیلی اسپینی، دیوید جانسون، آرچی رینو، ایزابلا مرسد، اسپایک فیرن و آیلین وو است. این فیلم داستان گروهی از جوانان را دنبال می‌کند که همگی آن‌ها در یک مستعمره فضایی زندگی می‌کنند و چندان از شرایط زندگی در آنجا راضی نیستند. از همین رو، تصمیم می‌گیرند تا برای فرار از این مستعمره، از یک ایستگاه فضایی متروکه کمک بگیرند ولی در آنجا با وحشت‌های بسیار زیادی مواجه می‌شوند.

آیا فیلم «بیگانه: رومولوس» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «بیگانه: رومولوس» توانسته وحشت‌های کلاستروفوبیک بسیار خوبی را ارائه کنند و جلوه‌های بصری آن نیز قابل قبول بوده است و این در حالی است که اکشن آن نیز همراه با وحشت بوده و بازیگران فیلم نیز به خصوص بازیگر نقش اصلی یعنی کیلی اسپینی نیز توانستند هنرنمایی بسیار خوبی ارائه کنند.

فیلم «بیگانه: رومولوس» تقریباً داستان مستقلی را دنبال می‌کند ولی همان حال و هوای فیلم‌های اولیه این فرنچایز از دهه هفتاد و هشتاد میلادی را درون خودش دارد. این اثر پر از جنبه‌های وحشتناک و جالب است اما همه افراد ممکن است از شخصیت‌های تینیجری این اثر سینمایی خوششان نیاید ولی باید گفت که کیلی اسپینی نقش‌آفرینی بسیار خوبی در این اثر سینمایی از خودش ارائه کرده است.

فیلم The Silent Hour

فیلم the silent hour

عوامل سازنده: فیلم «ساعت سکوت» اثری در ژانر مهیج و جنایی به شمار می‌رود که فیلم‌نامه آن را دن هال در دست داشته و سکان کارگردانی آن نیز در دستان برد اندرسون بوده است.

داستان و بازیگران: فیلم «ساعت سکوت» داستان یک کارآگاه پلیس اهل بوستون را دنبال می‌کند که پس یک حادثه در حین کار، شنوایی خودش را از دست داده است و این در حالی است که اکنون همراه با شریک خودش درگیر یک درگیری خطرناک می‌شوند. آن‌ها باید از یک شاهد قتل ناشنوا محافظت کنند که در یک آپارتمان آسیب‌پذیر زندگی می‌کند.

شخصیت شرور داستان نیز تیمی از پلیس‌های فاسد را رهبری می‌کند که مصمم به حذف این شاهد است تا از شهادت دادن او جلوگیری کنند و همین نیز یک وضعیت بغرنج در این مجتمع آپارتمانی ایجاد کرده است. جوئل کینامن، ساندرا مائه فرانک، مکهی فیفر و مارک استرانگ از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم هنرنمایی می‌کنند.

آیا فیلم «ساعت سکوت» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «ساعت سکوت» اثری در ژانر جنایی و داستانی درباره محافظت از شاهد پرونده دارد، داستانی که شاید بینندگان همانند آن را در آثار مختلفی دیده باشند اما این اثر سینمایی توانسته رویکرد داستانی را به شکلی پیش ببرد که بینندگان را تا لحظات پایانی داستان با خودش همراه می‌کند. این اثر سینمایی هم توانسته هیجان و احساسات را به مخاطبان ارائه کند و هم تجربه تماشای خوبی را برای آن‌ها رقم بزند.

انیمیشن The Wild Robot

انیمیشن سینمایی the wild robot
انیمیشن The Wild Robot

عوامل سازنده: فیلم «ربات وحشی» اثری در ژانر علمی تخیلی و بقا است که توسط استودیو انیمیشن سازی دریم‌ورکس ساخته شده و کمپانی یونیورسال پیکچرز نیز آن را پخش کرده است. این انیمیشن بر اساس رمانی به همین نام نوشته پیتر براون است و فیلم‌نامه اقتباسی آن را کریس ساندرز نوشته و خودش نیز مسئولیت کارگردانی آن را برعهده داشته است.

داستان و صداپیشه‌ها: انیمیشن سینمایی «ربات وحشی» داستان یک ربات خدماتی به نام روز با صداپیشگی لوپیتا نیونگو را دنبال می‌کند که در یک جزیره بدون سکنه قرار می‌گیرد و حالا باید خودش را با محیط اطرافش سازگار کند، با حیات وحش بومی آنجا ارتباط برقرار کند و در همین حین نیز به مادر خوانده یک بچه غاز به نام برایت‌بیل با صداپیشگی کیت کانر تبدیل می‌شود. از جمله صداپیشه‌های دیگر حاضر در این انیمیشن سینمایی نیز می‌توان به پدرو پاسکال، بیل نای، استفانی هسو، مارک همیل، کاترین اوهارا، مت بری و وینگ ریمز اشاره کرد.

آیا انیمیشن سینمایی «ربات وحشی» ارزش دیدن دارد؟ انیمیشن سینمایی «ربات وحشی» داستان ساده‌ای دارد ولی توانسته آن را با پیچیدگی بسیار خوبی روایت کند و همین نیز منجر به یک سرگرم‌کنندگی شگفت‌انگیزی شده است که چشمان بیننده‌ها را به خودش خیره می‌کند و در عین حال نیز احساسات بینندگان را بر می‌انگیزد.

انیمیشن سینمایی «ربات وحشی» یک تجربه تماشای انیمیشنی بسیار خوب و دلنشینی را برای مخاطبان در هر سنی رقم می‌زند و اثری است که هم زیبایی شناسی بسیار خوب و هم احساسات بسیار بزرگی را درون خودش جای داده است. این انیمیشن سینمایی بار دیگر توانایی استودیو انیمیشن سازی دریم‌ورکس را نشان داده است.


منبع: گیمفا

Dota2

source

توسط wisna.ir