به گزارش پرشین خودرو، تمام افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) می‌ توانند، از روز ‌چهارشنبه مورخ ۰۲ /۰۸ /۱۴۰۳ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز دوشنبه  ۰۷ /۰۸ /۱۴۰۳ ثبت‌نام خود برای خرید خودرو وارداتی را انجام بدهند و ۵ اولویت از سبد محصولات اعلامی را انتخاب کنند. 

متقاضیان باید از تاریخ سه شنبه ۲۴ /۰۷ /۱۴۰۳ تا ساعت ۱۲:۰۰ روز شنبه ۰۵ /۰۸ /۱۴۰۳ یکی از حساب‌های خود را فقط نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ ۵ میلیارد ریال مسدود کنند.

الف- خودروهای دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی:

ردیف

نام شرکت

نشان تجاری  

مدل

قیمت فروش قطعی درمبادی ورودی – ریال

۱

ماموت خودرو 

Jetta 

VS۷

۲۰.۷۶۴.۰۰۰.۰۰۰

۲

ایران خودرو 

Dongfeng 

Shine Max -HEV 

۱۵.۳۴۲.۹۰۰.۰۰۰ 

۳

سایپا 

Changan 

CS۳۵ 

۱۰.۴۰۶.۱۰۰.۰۰۰ 

۴

برساووش 

TOYOTA

Levin ۱۲۰۰

۲۰.۶۹۴.۴۰۰.۰۰۰ 

۵

آذر یوردسال 

HONDA

CITY

۱۹.۲۸۳.۶۰۰.۰۰۰ 

۶

کوشا خودرو

KIA

۲۱.۵۴۳.۷۰۰.۰۰۰ 

۷

کوشا خودرو

KIA

Sportage

۲۱.۴۱۱.۲۰۰.۰۰۰ 

۸

آرین پارس موتور

Lamari

HEV

۱۶.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۹

پارس ساتر

Skoda 

Octavia

۱۸.۶۸۲.۲۰۰.۰۰۰

۱۰

پارس ساتر

Shkoda

Karoq

۱۹.۳۶۶.۹۰۰.۰۰۰

۱۱

بی ام کارز

BYD 

Song Plus PHEV

۲۲.۳۱۱.۵۰۰.۰۰۰

قیمت مندرج در جدول شماره ۱،قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه می شود.

ب- خودروهای دارای قیمت علی الحساب در مبادی ورودی:

ردیف

نام شرکت

نشان تجاری  

مدل

قیمت فروش علی الحساب درمبادی ورودی – ریال

۱

فردا موتورز 

MG 

MG ۵ 

۱۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۲

فردا موتورز

MG

MG GT

۱۶.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۳

ایران خودرو

Dongfeng

Shine Max 

۱۲.۸۷۰.۰۰۰.۰۰۰

۴

سایپا

TOYOTA

COROLLA ۱.۸ Elite

۱۴.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۵

شتاب ران خودرو پرشیا

GWM TANK

TANK ۳۰۰

۲۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۶

ماموت

Jetta

VS ۵

۱۶.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۷

دیارخودرو

BAIC

X۵۵ تک رنگ 

۱۴.۹۵۰.۰۰۰.۰۰۰

۸

دیارخودرو

BAIC

X۵۵ دو رنگ

۱۵.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰

تبصره ۱- قیمت مندرج در جدول شماره ۲، قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی بوده و قیمت قطعی خودروهای مذکور مطابق مصوبات شورای رقابت و پس از ارایه تمام مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط قیمتگذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت ها، توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

بدیهی است در هنگام صدور فاکتور نهایی، هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تبصره ۲– قراردادهای فروش، می بایست صرفاً بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو منعقد شود. در همین راستا و در تمام روش های فروش و پیش فروش توسط شرکتهای واردکننده، مفاد مندرج در جدول ذیل ماده ۴ آیین نامه اجرایی مذکور و اصلاحیه آن ملاک عمل خواهد بود 

تبصره ۳- آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه ارسال به خودرو ساز و یا رزرو را مشاهده می‌نمایند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.

تبصره ۴- اطلاعات تمام متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

source

توسط wisna.ir